Bezmliečna diéta

05.06.2013 04:03

Jogurtové kultúry v sójových jogurtoch... Marketingový ťah alebo podvod?

23. 3. 2011

     Taký nemliečny jogurt z rastlinného mlieka sa dá vraj v pohode vyrobiť aj doma... stačia k tomu jogurtové kuktúry... Čo všetko je však za tým som sa presvedčila minulý piatok...

 

     Na nete je X webov, ktoré ponúkajú jogurtové kultúry... a samozrejme sa líšia cenovo... Potešila som sa, že som našla také, ktoré sú cenovo výhodné. Povedala som si, že za pokus to stojí a že si na skúšku objednám po jednom balení...

 

     Samozrejme, že som si hneď na začiatku preverila zloženie týchto mliekárenských produktov. Upozornila som ich na to, že mám alergiu na BKM...

 

From: Majka Hasprová
Sent: Monday, March 14, 2011 11:11 AM
To: obchod
Subject: Jogurtové kultúry

 

Dobrý deň pán inžinier!

     Chcela by som vyskúšať jogurtové kultúry. Mám alergiu na mlieko a chcela by som si doma vyrobiť jogurt. Chcela by som Vás poprosiť o informáciu, aké jogurtové kultúry ponúkate, v akej cene a zaujímalo by ma hlavne ich zloženie.

Ďakujem.

S pozdravom

--

Majka Hasprová

 

     Z nemenovanej firmy mi potvrdili, že sú to čisté jogurtové kultúry...

 

Vážená pani Hasprová,

 

V prílohe Vám posielam ponuku na čisté mliekarenské kultúry určené pre malospracovateľov mlieka. Je medzi nimi aj jogurtová kultúra (Streptococcus thermophilus a Lactobacillus delbrueckii subsp. Bulgaricus). Tovar zasielame aj formou dobierky.

 

S pozdravom

Ing. XY

 

     Potešila som sa, že si doma spravím jogurtíky...  a tak som im poslala objednávku... Prišla mi na dobierku... Keď som to však doma otvorila, zistila som, že ma oklamali a že sa nejedná o čisto jogurtové kultúry!!! V zložení bolo okrem nich uvedené, že obsahujú: mlieko, sušené mlieko a laktózu!!! :-((((((((

 

     ROZHODLA SOM SA KONAŤ!!! Nebudem predsa riskovať a experimentovať sama na sebe, keď je tam niečo nevhodné a čo mi škodí...

 

    Navyše som zistila, že nejde o náš slovenský výrobok!!! Myslela som si, že je...

 

Ide o tento produkt:

 

Obrázok

 

 

    Ďalšie klamstvo!!!

 

     A tak som napísala mail - reklamáciu...

 

Dobrý deň pán inžinier!

     Obdržala som dobierku. Žiaľ, kultúry nemôžem použiť na výrobu domácich výrobkov, nakoľko mám alergiu na mlieko. Vy ste mi napísal, že ide o čisté mliekárenské kultúry, lenže v zložení je okrem nich aj mlieko, sušené mlieko a laktóza!!! Nevedela som o tom, že sú tam. Veď som Vám písala, že mám alergiu na mlieko!!! A pri nej nemôžem nič mliečne... Pýtala som sa aj na zloženie, no Vy ste spomenul len čisté mliekárenské kultúry...

     Kultúry Vám z uvedených dôvodov posielam späť a týmto Vás žiadam o vrátenie peňazí.

     V prílohe sú maily, ktoré sme si písali cez týždeň.

Ďakujem za pochopenie.

S pozdravom

M. Hasprová

 

    No a len tak pre zaujímavosť Vám pripájam odpoveď, ktorú som dostala:

 

Vážená pani Hasprová,

peniaze Vám vrátime, s tým nemáme problém. Áno, čisté mliekarenské kultúry sú na nosiči, kde je aj sušené mlieko, to je logické, pretože inak sa to ani nedá........Ale, keď pridáte jogurtovú kultúru do mlieka, tak po ukončení fermentácie, čiže po výrobe jogurtu je prevažná časť laktózy rozložená a  problémy s intoleranciou laktózy sa redukujú. Preto sa napr. vyrába aj delaktózované mlieko....

 

S pozdravom

Ing. XY

 

     Prečítali ste si hlavne ten posledný mail??? Takže takto nás klamú??? Aby jogurtové kultúry pomohli "dotvoriť" ten správny jogurt, tak to inak nejde iba s mliekom, sušeným mliekom a laktózou??? Takto sa vlastne vyrába nelaktózové mlieko... v ktorom samozrejme nejaká tá laktóza STÁLE JE... To už vieme...

 

     Je to žiaľ smutné ako si mnohí mýlia intoleranciu laktózy s alergiou na mlieko (BKM)!!! :-(((

 

    Mimochodom... čo potom tie sójové jogurty, v ktorých sú samozrejme tiež jogurtové kultúry??? To je však už asi výrobné tajomstvo... Vieme čo si dávame do bruška???

 

     Držte mi palce, aby som sa dočkala vrátenia peňazí... 4 eurá sú tiež peniaz... Práve prebieha reklamácia...

 

     Prosím, nenaleťte tak ako ja!!! Dávajte si na to veľký pozor a nedajte sa nahovoriť na výrobu domáceho sójového jogurtu takýmto spôsobom!!! ;-) Je to hrozné ako sa snaží niekto zarobiť na druhých... Nahovoria aj neviem čo, len aby predali a zarobili na nás...

Domáci kefír, jogurt a syr

23. 3. 2011

OZNAM

 

Pre nezáujem tohto článku sa ho chystám

do 10.3.2013 stiahnúť z webu.

 

KTO SI CHCE HUBU OBJEDNAŤ,

TU JE KONTAKT:

pán Jozef Pagáč z Nitry: jozefp51@gmail.com

 

     23. marca som sem dala prípevok (Domáci jogurt - nevzdávam to!!!) o tom, že  pomaličky pracujem na niečom úžasnom a že sa s vami rada o tom podelím... Ide o výrobu domácich kyslomliečnych výrobkov.

 

     Určite si všetci lámete hlavu nad tým, čo je to za tajomná receptúra a zároveň alchýmia, že si dokážem sama vyrobiť aj domáci bezmliečny jogurt bez pridania jogurtových kultúr, ktorý neobsahuje laktózu ani BKM... :-)) Skutočne IDE TO!!! aj bez "ospevovaných jogurtových kultúr", o ktorých tvrdia, že nič kyslomliečne bez nich nevyrobíme...

 

     Ide to... ľahko... treba však k tomu niečo... a k tomu niečomu aj veľa trpezlivosti. -)

 

     V pôvodnom príspevku som spomínala, že mi k tomu stačila spomienka na jeden špeciálny darček... na tú chuť... spojila som to s nápadom vyskúšať to s rastlinnýmm mliečkom... čosi som si o tom aj naštudovala... dala som sa na to... a ono to NAOZAJ FUNGUJE!!!

 

     Takže pekne po poriadku...

 

     Na začiatku bola spomienka...

 

     Koncom 90tych rokov som bola raz na návšteve doma u kolegyne zo FStroj na ŽU, u Majky Sizonovej. Ponúkla ma nápojom. Vraj zdravým. Bol to mliečny kefír. Vtedy som od nej dostala malý darček s návodom ako sa mám oň starať, aby som si mohla aj ja doma popíjať tento nápoj.

 

Je to tento darček...

 

Obrázok

Tibetská huba

 

 

     Bežne sa zalieva obyčajným kravským mliekom. Koncom 90tych rokov sa však ešte tak nehovorilo o intolerancii laktózy a alergii na mlieko ako teraz... Bývalo mi zle z mlieka a mliečnych výrobkov, no vtedy som si nebola istá, že je to práve z nich... ved mi chutili... tak ako celiatikom, ktorí nevedia o celiakii chutia výrobky z bielej múky a potom im býva zle...

 

     Takže už teraz poznáte malé tajomstvo, pomocou ktorého som sa dala na domácu výrobku kyslomliečnych výrobkov - upravených špeciálne pre nás s intoleranciou laktózy a alergiou na BKM.

 

     O tibetskej hube je veľa informácií na nete. Tu ich preto nebudem zverejňovať.

 

     Na mnohých weboch sa spomína, že kyslomliečne výrobky z tibetskej huby sa nedajú spraviť z sójového mlieka, pretože sójové mlieko je vraj voda... Ja si však nemyslím, že sójové mlieko je voda... To by sme niečo o tom predsa vedeli - stačí si pozrieť zloženie... a vodu predsa nepijeme... V sójovom mlieku sú aj potrebné živiny ako vápnik, železo atď... Takže ten čo tvrdí, že sójové mlieko je voda, je akýsi "múdry"...

 

     Rozhodla som sa, že sa dám na takýto experiment a že to vysklúšam... Na nete našla túto hubu, objednala som si ju a išla som na to...

 

     Zatiaľ sa mi podarili 2 domáce kyslomliečne výrobky. Sú mňamkavé. :-))

 

     Nech sa páči, tu je návod na prípravu týchto kyslomliečnych výrobkov:

 

KYSLOMLIEČNY NÁPOJ

(20.3.2011)

 

Na 500 ml nápoj potrebujeme:

sklenenú, keramickú alebo plastovú nádobu (500 - 1000 ml)

2 PL tibetskej huby odobratej veľkou plastovou lyžicou

500 ml rastlinného mlieka (ja používam sójové)

 

Hubu vložíme do nádoby...

 Obrázok

 

...a zalejeme studeným sójovým mliekom.

Poznámka: Mlieko nesmie byť teplé ani vlažné, ale studené, príp. vychladené.

 Obrázok

 

Na nádobu dáme mikroténový sáčok a uzatvoríme ho gumičkou.

 

  Obrázok

 

Hubu s mliekom necháme stáť na kuchynskej doske 12 hodín.

 

  Obrázok

Počas tejto doby mliečko zrie a huba premieňa svojím fermentovaním sójové mlieko na kyslomliečny nápoj - kefír.

 

Obrázok

 

Nápoj precedíme cez plastové sitko.

  

Hubu použijeme na výrobu ďalšieho nápoja.

 

 

 
Výsledok po dokončení zrenia:

 

 

Bielučký, jemný a kyslý ako pravý kefír...

 Obrázok

  Krásne zafarbený, s bublinkami aj s čiastočkami zákysu...

  Obrázok

Môžme ho popíjať takýto čistý alebo si ho môžme ochutiť...

  Obrázok

 ...šup... 2-3 PL džemu... dala som malinový...

   Obrázok

...pomôže nám ponorný mixér...

   Obrázok

 ...takto kratučko rozmixujeme...

   Obrázok

 Hmmm a máme takúto lahodnú mňamku... malinovú s nádhernou penou...:-)

 

 

POZNÁMKY:

 

1.) Nič sa nestane, ak sa pozabudneme a mliečko necháme stáť v kuchyni o pár hodín dlhšie = buď musíme ísť do obchodu, k lekárovi, na návštevu alebo ak sme hubu zakladali do mliečka vtedy, kedy výsledok má byť v čase, kedy ešte spíme... Nič na výslednom nápoji nepokazíme.

2.) Ak chceme mať nápoj kyslejší a o niečo hustejší, po 12tich hodinách ho dáme dáme do chladničky na ďalších 12 hodín. Tu platí tiež, že nič sa nestane, ak si dáme z neho o niečo skôr alebo neskôr ako je určený čas pôsobenia = zrenia.

3.) Ak sa nám v nádobe počas zrenia vytvorí číra tekutina, neľakajte sa, nič sa nepokazilo. Je to len srvátka! Nápoj vtedy premiešame lyžicou, opäť ho prikryjeme a pokračujeme v zrení.

4.) Ak nápoj nevypijeme celý, môžme ho preliať do 500 ml plastovej fľašky a uskladniť v chladničke. Sem-tam ho pretrepeme, ak nám na spodku vykúka srvátka. Takto uskladnený nápoj nám vydrží v chladničke mesiac.

5.) Kefír môžme okrem popíjania a ovocného nápoja použiť aj do varenia alebo pečenia tak ako klasický kyslomliečny nápoj.

6.) Pri príprave nápoja, prelievaní a miešaní nepoužívame kovové nástroje ani nádoby!!!

 

 

DOMÁCI JOGURT

(26.3.2011) 


     Základný postup ako v predchádzajúcom recepte, len trošku zmena:

 

Na 1000 ml nápoj potrebujeme:

sklenenú, keramickú alebo plastovú nádobu (1000 ml)

4 PL tibetskej huby odobratej veľkou plastovou lyžicou

liter rastlinného mlieka (ja používam sójové)

 

Postup:

1.) Pripravený nápoj necháme stáť na kuchynskej linke 12 hodín.

2.) Nádobu presunieme do chladničky a necháme zrieť 18 hodín. Ak je počas zrenia vidno srvátku, nápoj premiešame plastovou lyžicou alebo drevenou vareškou.

3.) Hotový kyslomliečny nápoj po uplynutí určeného zrenia vytiahneme z chladničky a premiešame.

4.) Precedíme ho cez malé plastové sitko do plastovej nádoby. Hubu odložíme na ďalšie použitie.

5.) Pripravíme si ďalšiu plastovú misku, do ktorej nám bude pasovať väčšie plastové sito s redšími dierkami. Do tohto sitka dáme čistú bavlnenú utierku, kraje spevníme (uviažeme okolo sitka) a takto pripravené vložíme do misky.

 

Obrázok

 

6.) Do utierky postupne vlievame kefír. Vylejeme tam celý nápoj = liter kefíru.

 

Obrázok

7.) Do misky nám bude pomaličky odkvapkávať srvátka.

 

Necháme to v kľude odpočívať a odkvapkávať hodinu.

 

Obrázok

8.) Po hodine sa pozrieme na srvátku. Keď jej je veľa, prejejeme ju z misky do inej nádoby.

 

Sito s utierkou znovu vložíme do misky.

Kefírovú hmotu necháme ešte takto stáť a odkvapkávať ešte hodinu.

 

Obrázok

9.) ... výsledok po hodine... vlastne po 2 hodinách celkového zrenia...

 

Obrázok
...kyslomliečna hmota sa krásne oddeľuje od utierky, má hustú konzistenciu a vonia.
 

 

Obrázok

 

...správna hustota jogurtu...

  Obrázok

10.) Hmotu odoberieme lyžicou (tu môžme použiť už kovovú) do nádobky.

Mne vyšiel z tejto dávky 70 g jogurt.

Krásne vonia... ako pravý jogurt...:-)

Má krásnu hustú krémovitú konzistenciu.

Čisto biely jogurt je chuťovo niečo medzi smotanovým jogurtom z Nitry a pochúťkovou kyslou smotanou. ;-)


Obrázok

Jogurt si môžme ochutiť ľubovoľným džemom. Ja som použila malinový :-)).

  Obrázok

...a toto je výsledná jogurtová mňamka!!! :-))

 

DOMÁCI SYR

(2.4.2011)

 

Postup: rovnaký ako pri jogurte s tým rozdielom, že ho necháme v chladničke 5 dní.

 

Obrázok

 

Kyslomliečny nápoj necháme tiež odkvapkať a stáť 2 hod.

Ďalší postup:

 

Obrázok

Hmotu takto zabalíme do utierky, vložíme do misky...

 

a dáme do chladničky vyzrieť na 20 hodín.

 

Obrázok

Vyzretý syr...

 

 

Obrázok

Parááááda!!! :-) Je krásne hustý.

 

 

Obrázok

Má perfektnú konzistenciu a skvelú vôňu. :-)

 

 

Obrázok

Syr vymiešame so štipkou až 1/2 ČL morskej soli (podľa chuti).

 

Misku prikryjeme malým tanierikom

a dáme do chladničky ešte na 4 hodiny.

 

Obrázok

Po dokončení a vyzretí nasledovala najskôr maličká degustácia...

 

Syr je sa podobá bežnému mäkkému polozrejúcemu syru.

Má jemnú lahodnú chuť. Syrovú...:-)

Keď dáte viac soli, chuťovo pripomína bryndzu.

 

Obrázok

A potom nasledovala väčšia degustácia... večera... Mňam. :-))

 

Syr si môžte nakrájať na malé plátky (trošku sa hrudkujú),

no dá sa aj pekne rozotrieť na omaslovený alebo chlebík, pečivo.

 

Tipy na využitie syra:

     Syr môžme použť na prípravu nátierok, na halušky, na pečené zemiaky a tam kde sa bežne používa druh tohto syra.

 

 

 

 Dobrú chuť. ;-)

 

Poznámka:

Srvátku si prelejeme do plastovej fľaše. Môžme ju popíjať alebo použiť do varenia alebo pečenia ako klasickú srvátku. Čo nevypijeme, uskladníme v chladničke.

 

    


     Ešte ma čaká domáca výroba tvarohu... Držte palce, aby sa mi aj ten vydaril...

 

     Tieto domáce výrobky sú moc mňamkavé. Poviem vám, že to funguje... bruško nebolí... nepreháňa ma... a navyše je to veľmi chutné, zdravé a výživné...

 

PS: Ja mám tejto huby viac. Ona rastie, zväčšuje sa... Pestujem ju, nevyhadzujem ju. Ak by mal niekto z vás záujem o túto hubu, môžem vám ju ponúknuť... dohodneme sa... Keď jej budem mať už moc, neviem čo budem s ňou robiť... Vyhadzovať ju nechcem...

     Ten, kto má túto hubu, musí sa o ňu pravidelne starať... a musí byť trpezlivý... aby sa mu podarilo vykúzliť takéto mňamky. ;-)

 

     A pozdravujem týmto Majku Sizonovú, aj Vaska a malého Valibuka. ;-)

 
 
Reklama
 

Komentáre

Prehľad komentárov

Domáci kefír, jogurt a syr

(Júlia, 18. 2. 2013 15:46)

Veľmi ma zaujal tvoj článok ohľadom domácej výroby mliečnych výrobkoch. Mala by som záujem o odkúpenie tibetskej huby. Bolo by to možné?

Ďakujem - Žilina

Re: Domáci kefír, jogurt a syr

(Marienka - webautorka, 3. 3. 2013 21:24)

Ahoj Julka,
hubu si môžeš objednať u pána Jozefa Pagáča z Nitry: jozefp51@gmail.com

super

(hanina, 17. 2. 2013 20:04)

Zaujímam sa o zdravú stravu a neustále hľadám niečo nové. Práve som objavila tibetské huby a som prekvapená, čo všetko sa dá z nich vyrobiť. zaujímalo by ma, kde by som mohla tieto huby kúpiť Som z Martina. Ďakujem za odpoveď.

kefir

(Maros, 13. 2. 2013 21:19)

ahoj,

clanok je rozhodne uzitocny, dobrych receptov nie je nikdy dost a aj keby mal pomoct co i len jednemu clovkeu oplati sa, aby existoval... :-)

mimochodom, najde sa niekto, kto ponuka prebytok kefirovych zrn v okoli BA na osobny odber?

rastlinny jogurt

(bea, 8. 11. 2012 14:48)

neztahuj clanok, je to velmi zaujimaveeee a su to cenne informacie!! :-)
citala som este na nete na madarskych strankach o vyrobe domaceho jogurtu z raslinneho mlieka (nie zo soje ale z prosa) a rastlinneho jogurtu joja, dam ti aj link :-) https://lettudatoskonyha.blogspot.sk/2009/04/hazi-joghurt-novenyi-tejbol.html papa

Re: rastlinny jogurt

(Marienka - webautorka, 13. 11. 2012 21:14)

Dobre Bea :-),
ten článok tu teda ešte nechám :-).
Aj keď z tej huby sa toho dá málo spraviť...:-(
Potom sa mrknem na Tvoj odkaz, za ktorý Ti ďakujem.
Prajem pekný večer!

výroba z ryžového mlieka

(alica, 8. 10. 2012 14:05)

Pekný deň. Nechala som sa Vami inšpirovať na výrobu kefíru z ryžového mlieka, lebo ja aj s oboma deťmi nesmieme mlieko a tieto výrobky mi neuveriteľne chýbajú. Začala som s kefírom, ale bol na mňa slabý po tých 12 hodinách-no mala som asi menej huby. Chcem sa len spýtať, ako dlho vám huba vydrží, lebo všade som čítala, že sa rozmnožujú a silnejú len v normálnom mlieku. Vraj ak nemajú normálne mlieko, len rastlinné strácajú na sile a kvalite. Neviem nikde tieto info zistiť. Tiež sa chcem spýtať, či ste neskúšali robiť v rastlinnom mlieku tieto pokusy s čajovou hubou. Dostala som totiž jednu, ktorá je vraj určená na výrobu kefíru, vyzerá trošku inak ako klasická čajová, no informácii je veľmi málo na nete.

Re: výroba z ryžového mlieka

(Marienka - webautorka, 30. 10. 2012 19:17)

Dobrý večer Alica!
Ryžové mlieko má iné zloženie, preto aj konzistencia kefíru bola iná... Žiaľ, rastlinné mlieko je rastlinné...
Nie,v rastlinnom mlieku som tieto pokusy s čajovou hubou nerobila a ani sa nechystám. Tá druhá huba sa však nezarába v mlieku, tak takýto pokus by bol zbytočný.
Kebyže tak vyrobia radšej ryžový jogurt podobný ako je sójový, to by bolo fajn :-).

ovčí jogurt

(elena, 9. 10. 2012 21:30)

ahoj Marienka, vyskúšam tvoj recept a zároveň sa chcem opýtať, či ste tí čo trpíte na BKM vyskúšali ovčí jogurt. Včera som sa dočítala v jednom časopise, že ovčí jogurt môžu aj alergici na BKM. Aké máte s ním skúsenosti?
Elena

Re: ovčí jogurt

(Marienka - webautorka, 16. 10. 2012 15:13)

Ahoj Elenka!
Ďakujem za zaujímavú otázku. Ja som ešte ovčí jogurt nevyskúšala. Pravdupovediac ani nevyskúšam.
V ktorom časopise píšu, že ovčí jogurt môžu aj alergici na BKM?
Tak popísať sa môže všeličo... Ide o to, že pri alergii na BKM nie sú vhodné ani iné živočíšne mlieka a výrobky z nich (kozie, ovčie, oslie atď.), nakoľko obsahujú mliečne bielkoviny, ktoré majú podobné zloženie ako tie z kravského mlieka.
Neviem, či by to pri alergii na MB odporučil aj nejaký lekár... a či by sa oplatilo aj v tomto experimentovať... alergia na MB nie je sranda...
Viem, ono to láka... jogurty, syry... ale potom keď príde zle... alebo sa na tele vyhádžu nepekné vyrážky... Potom sa už nedá zaradiť spiatočka... Radšej NIE! :-(

ryzove mlieko

(Rena, 12. 5. 2012 20:36)

Ahoj, dnes som natrafila na tento tvoj nadherny web a neviem sa vynadivat. Mojej dcerke po vysadeni mlieka zacal krasne ustupovat exem a preto hladam nejake alternativy. Kedze dojcim som bez mlieka aj ja. Este nemame stopercentne vypozorovanu reakciu na soju - da sa to vykuzlit aj s ryzovym mliekom?? Dakujem a tiez mam zaujem o hubu :)

Re: ryzove mlieko

(Marienka - webautorka, 12. 5. 2012 22:24)

Renka ahoj! :-)
Ďakujem za pochvalu webu.
To je super správa, že malej začal po vysadení mlieka krásne ustupovať ekzém! :-) ;-)
Si super mamina, že sa takto bezmliečne prispôsobuješ malej, keďže dojčíš.
Treba vyskúšať sójové a aj ryžové mliečko a uvidíš ako čo. Ryžové mlieko je tiež veľmi dobré a zdravé ;-).
Prosím, napíš mi emailový kontakt a naň Ti potom pošlem adresu jedného známeho čo "pestuje" tibetskú hubu ;-). Dúfam, že jej má ešte dosť, lebo ju mám sľúbenú ešte zopár čitateľkám webu...;-)
Opatrujte sa!

Re: Re: ryzove mlieko

(Rena, 29. 5. 2012 21:14)

Ahoj, dakujem za povzbudenie, je to naozaj narocne, lebo my mame vysadenu este aj psenicu. Vediet si vyrobit aspon nejake vyrobky by bola parada. Nemas skusenosti s pohankovym napojom Zajic? Alebo teda z toho ryzoveho ci by sa nieco take kyslomliecne podarilo?
Moja email adresa je lelask zavinac hotmail bodka com
Dakujem moc.

Re: Re: Re: ryzove mlieko

(Marienka - webautorka, 1. 6. 2012 19:34)

Ahoj Renka!
Tak to ma mrzí, že máte vysadenú ešte aj pšenicu. Ozaj, špaldovú múku môžte?
S pohánkovým Zajícom som to ešte nekúšala spraviť, ale určite by sa to z neho podarilo, takisto ako aj z ryžového.
Ozvem sa Ti na email.
Prajem pekný večer!

kúpa tibetskej huby

(Elena, 4. 9. 2012 13:37)

Pekný deň, hľadám niekoho, kto mi vie pomôcť. Mohla by som Vas poziadat o tibetsku hubu? Môj Kontakt: tachyon.sk@gmail.com. Vopred dakujem.

tibetska huba zaujem

(mary, 25. 4. 2012 16:24)

Pekny den prajem, chcela by som od Vas kupit kusok tibetskej huby na výrobu takých mnamiek bezmliečnych.
mayocka@gmail.com
Mary

Re: Mlieko bez laktózy

(Majka - webautorka, 20. 1. 2012 17:32)

Ahoj Táňa!
Samozrejme, sójové mlieko sa dá nahradiť aj mliekom bez laktózy, ale len v tom prípade, ak máš slabý stupeň intolerancie laktózy. Pacienti, ktorým vyjde silnejší test na laktózu, žiaľ reagujú aj na jej najmenšie množstvo, ktoré je v tomto prípade v tých tzv. bezlaktózových mliekach. V tzv. bezlaktózových tetrapackovo balených mliekach laktóza totiž nie je úplne odstránená a je jej tam určité množstvo. Síce minimálne, no laktóza tam stále je!
Tieto mlieka nie sú vhodné pre pacientov, ktorí majú silný stupeň intolerancie laktózy a už vôbec nie sú vhodné pre alergikov na mlieko (BKM = bielkoviny kravského mlieka).
Sušené sójové mlieko už v tekutej podobe nie je to isté chuťovo ako klasické tekuté sójové mlieko (tetrapack). Sušené sójové nápoje (rozrobené podľa návodu) sú oveľa chutnejšie ako tie hotové v tetrapackovom balení. Hotové sójové nápoje obsahujú vyšší obsah sójových bôbov a preto majú aj výraznejšiu chuť po sóji. Niekomu táto pachuť nevadí, niekomu zase vadí... Záleží však od výrobcu a jeho technológie ako takýto nápoj pripraví. Samozrejme, sú aj ochutené tetrapackové nápoje zo sóje. Mne veľmi chutí čokoládové sójové mlieko Alnatura a zvládnem aj vanilkové, aj keď tam cítiť tú sóju. V tom čoko však nie... to mi veľmi pripomína Pikao!!! Raz za čas si dám aj tieto nápoje. Chuťovo dobré je aj sójové mlieko Alpro soya.
Denne si však doprajem radšej tie sušené sójové nápoje, z ktorých si bežne aj varím, pečiem... sú chuťovo lahodnejšie a jemnejšie.
Zatiaľ som neskúšala robiť jogurt z ochuteného sójového mlieka. Za pokus by to však stálo... Ty si takýto jogurt skúšala už niekedy robiť?
Inak na náš bezmliečny web pripravujem recept na domáci sójový jogurt ;-). Jednoduchá príprava a vyjde nás to aj lacnejšie, pretože len taký jogurt Joya alebo Soyade stojí vyše 1 eura/125 g!!!
Prajem Ti príjemný piatkový večer! :-)
PS: Vzhľadom na to, že ešte nemáš také skúsenosti s bezmliečnou diétou, môžeš sa ma opýtať na čokoľvek čo Ťa zaujíma ;-).

Ochutený kefír

(Táňa, 31. 3. 2012 21:54)

Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď :-) Pomaly zisťujem, že klasické mlieko mi nerobí problém, možno to bolo len tým, že som ho pred tým často nevyužívala v stravovaní.

Robím si teraz domáci kefír a zaujíma ma, akým iným spôsobom je možné ho ešte ochutiť. Nemám s tým veľké skúsenosti, momentálne nemám v zásobe ani džem, či marmeládu, a ani tyčový, či iný mixér. Za akékoľvek rady budem vďačná :-)

tibetska huba

(Martina, 13. 3. 2012 8:25)

Dobry den aj ja by som mala zaujem o tibetsku hubu zasielam moj mail aby sme sa mohli blizsie dohodnut. matakorcova@gmail.com dakujem

Mlieko bez laktózy

(Táňa, 12. 1. 2012 20:16)

Dobrý deň,

s touto diétou ešte nemám skúsenosti, preto by ma zaujímalo, či je možné sójové mlieko nahradiť mliekom bez laktózy, ktoré je už na našom trhu (keďže som ešte neprešla celý web, toto sa mi zdal najjednoduchší spôsob zistenia). Považujete sušené sójové mlieko v už tekutej podobe za rovnocenné s klasickým tekutým sójovým mliekom? Prípadne ešte jedna otázka, skúšali ste robiť napr. jogurt z ochuteného sójového mlieka?

Ďakujem za odpovede a prajem príjemný deň :-)

 

zdroj: https://www.bezmliecnadieta.estranky.sk/clanky/vyroba-domacich-nemliecnych-produktov/domaci-kefir-a-jogurt.html

 

 

—————

Späť