Sen a veci z neho vyplývajúce...

24.03.2011 04:31

 

kulturne okienko: je sobota rano, prilis vcasne nato, aby som upratovala, väcsina ludi este spi...Len ja uz nie. To len tak na uvod...Snivalo sa mi nieco, v tom sne boli podst.symbolom hady. Pozrela som sa do snara (kedze ho mame doma). A precitala som si vyznam - Had: priatelia ta zradia vo chvili, ked to najmenej budes cakat. Had, ak ta prenasleduje: ludia si na tebe radi brusia jazyk. Had, ak ta ustipol: zrada a falos ti sposobia velke starosti...Moze sa vam stat ze sa vam bude snivat jeden z tychto bodov no mne sa dnes snivali vsetky 3. Vyjadrenie znechutenia nad spolocnostou: Ciste hypoteticky uvazujme, zeby to mohla byt pravda. Preco takto teoreticky uvazujem? Lebo to nie je nic nove pod slnkom. Mili moji znami, uz od chvile co som sa narodila, mal stale niekto nutkanie si na mna otvorit hubu. Ako inac, samozrejme bez mojej pritomnosti ci vedomia. Pomaly dostavam dojem, ze dnes nemozte vyslovit nic, bez toho aby v tom niekto nehladal nieco, co by mohol pouzit proti vam. Aj ja sama, viem o inych ludoch dost vela "veci". Ale nepovazujem to za nieco, o com by musel hned vediet kazdy druhy. Ja si totiz myslim, ze ak niekto povie nieco niekomu, tak to chcel povedat iba tomu, komu to povedal. A to ci to chce povedat este aj niekomu inemu/inym je len na nom. Z toho vyplyva ze ked v dnesnej dobe vyrastiete pridete nato ze sa da verit len malokomu alebo nikomu. A kedze ja som uz vyrastla, tak o tom viem. Ale to neznamena ze mam strach nieco niekomu povedat. Niekde, v nejakom teste na fb mi vyslo ze som lama. Lamam je jedno kto si o nich co mysli a kto kde zas na nich nieco povedal. Mna len udivuje, ze take, to ohovaranie a pod. zalezitosti tykajuce sa tejto temy, ludi este stale bavi. Mna napr. nieco take nenaplna no :D ja ak sa vyjadrim na niekoho adresu v jeho nepritomnosti tak len v pripade, ze ma trapi nieco co sa s danou osobou deje, a kedze nechcem aby "dobacoval" tak sa o tom bavim s jeho blizkymi (logicky) ktory by to mohli nejako ovplyvnit (pozitivne). Zaver: Nemam strach hovorit o tom co chcem, kedy chcem, a ako chcem, s kym chcem (aj keby som vedela o tom ze je to moj "uhlavny nepriatel"). Ja sa proste nebudem kvoli inym nevyzrelim ludom ukracovat o zazitok vyjadrenia svojich pocitov, dojmov a zazitkov. Clovek potrebuje hovorit. Preto ma dar reci... Pretoze ja sa za seba nemam preco hanbit (kazdy sme nejaky) ja som aka som a ina nebudem. A priznajme si uprimne najcastejsie sa na vasu adresu vyjadruju ludia ktori o vas nic nevedia, ktori vas nepoznaju. Pretoze celu svoju pozornost venovali iba tomu hladaniu na vas, podla nich nespravnych veci o ktorych musi vediet cely svet. Namiesto toho aby si vsimli ze vsetci mame vady, a nik nema pravo ich odsudzovat. Z toho pre nas vyplyva: skutocny priatel sa nedeli o vase zazitky s jeho priatelmi bez vasho vedomia. Skutocny priatel sa tesi a place len s vami. A pokial pridete nato ze to nebol ten priatel o ktorom ste si mysleli ze nim konecne bude. Tak vam moze byt naozaj jedno co o vas hovori lebo vam uz nestoji ani za jedinu myslienku ci pohlad. Teda ani za nejake to vase trapenie a pod. Jediny kto vas kedy moze zradit ste vy sami, a len vy sami si stojite za nejake to uvazovanie nad samym sebou. Ak ste nad sebou uvazovali a pridete nato ze ste so sebou spokojny tak vam nemoze nikto ublizit, lebo len vy poznate pravdu a to vam musi stacit. ;) Navzdy plati : clovek najviac ublizuje len sam sebe (pretoze zmysli nas klamu, teda tých slávnych 5)...

 

—————

Späť